Przyszłe emerytki wolą Kondrata

OFE mają już ponad 13 mln klientów. Bogaci wybierają znane marki, podobnie kobiety. Te skusiła reklama ze znanym aktorem – czytamy w czwartkowym Pulsie Biznesu.

Już co trzeci Polak należy do otwartego funduszu emerytalnego — wynika z danych Komisji Nadzoru Finansowego. Najwięcej jest w tym gronie osób w wieku 26-30 lat, ponad 2,68 mln, i 30-35 lat 2,44 mln. Przeważają mężczyźni, 53 proc. klientów. Przeciętny klient w tym roku odprowadzał do OFE 106 zł miesięcznie. Tyle ogólnej statystyki.

Najbogatszych klientów ma OFE Allianz. Średnia podstawa składki jego klientów to 1580 zł. Klientów, których podstawa jest powyżej średniej, ma jeszcze: ING Nationale-Nederlanden, Commercial Union i AIG. Ich przedstawiciele twierdzą, że to nie przypadek. Na drugim biegunie jest Pocztylion. Podstawa jego klientów to niecałe 1100 zł. To przekłada się na składkę: klient Allianza miesięcznie wpłaca 115,37 zł, podczas gdy Pocztylionu 80,16 zł.

Wśród klientów OFE przeważają mężczyźni. Nie ma ani jednego funduszu, w którym przeważałyby kobiety. Największe „równouprawnienie” jest w ING NN. Kobiety stanowią niemal połowę klientów. Być może działa na nie urok Marka Kondrata. – Nie wyróżniamy kobiet, jako specjalnej grupy docelowej, ale cieszy nas fakt, że panie częściej wybierają nasz fundusz. Być może pozytywnie oceniają naszą komunikację marketingową i wizerunek firmy, której częścią jest Marek Kondrat. A może po prostu panie śledzą wyniki inwestycyjne i na tej podstawie powierzają nam swoje pieniądze – mówi Beata Zduńczyk-Skup.

Więcej informacji na ten temat w dzisiejszym Pulsie Biznesu.

Opcje dostępności

Wysoki kontrast
Czytaj stronę
Kliknij aby czytać
Podświetlenie linków
TT
Duży Tekst
Odstępy między tekstami
Zatrzymaj animacje
Ukryj obrazy
Df
Przyjazny dla dysleksji
Kursor
Struktura strony