Banki mylą sie na niekorzyść klientów
Mylić się jest rzeczą ludzką, ale dziwna sprawa – banki udzielające kredytów hipotycznych myliły się zawsze na niekorzyść klienta. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skontrolował umowy, które banki dają do podpisu klientom. I okazało się, że wszystkie skontrolowane banki stosują niekorzystne dla konsumentów zapisy.
Kontrolerzy poszli do 19 banków, w którychi badali wzorce umów, regulaminy, tabele opłat i prowizji oraz umowy ubezpieczenia kredytów hipotecznych. Głównym celem kontroli było wykrycie nieprawidłowości i wyeliminowanie z obrotu prawnego niekorzystnych dla konsumentów postanowień.
W każdym z banków stwierdzono uchybienia. UOKiK zakwestionował ponad 40 klauzul dotyczących przydzielania takich kredytów.
Umowa o przydzielenie kredytu hipotecznego jest jedną z najważniejszym w życiu. Dlatego UOKiK radzi, żeby przed podpisaniem umowę dokładnie przeczytać i sprawdzić pod kątem tzw. haczyków. Warto także poprosić prawnika o sprawdzenie umowy pod kątem jej zgodności z kodeksem cywilnym.
Więcej na ten temat w „Dzienniku”.