CU TFI chce utrzymać sprzedaż brutto na poziomie 750 mln zł w 2007 r.
Commercial Union TFI, który zanotował 750 mln zł sprzedaży brutto w 2006 roku, chciałby powtórzyć ten wynik w obecnym roku, ale w tym roku może się to okazać – zdaniem zarządu – trudne. Fundusz wprowadza do oferty nowy subfundusz w ramach funduszu parasolowego CU TFI, poinformował Marek Przybylski, prezes zarządu CU TFI.
„W ubiegłym roku nasza sprzedaż brutto wyniosła 750 mln zł. Gdyby ten wynik udało się powtórzyć w tym, byłoby rewelacyjnie, ale to może być trudne” – powiedział prezes CU TFI Marek Przybylski dziennikarzom.
Jego zdaniem, powtórzenie wyniku z ubiegłego roku może być trudne z dwóch powodów – zahamowania napływu tzw. oszczędności wtórnych do funduszy inwestycyjnych oraz niejasnej sytuacji rynkowej.
„W ubiegłym roku głównym źródłem pieniędzy płynących do TFI były depozyty bankowe. Ta pula powoli się kończy i pozyskiwanie klientów w ten sposób będzie coraz trudniejsze. Trudno jednak przewidzieć, jaki będzie napływ oszczędności pierwotnych. Do tego dochodzi sytuacja rynkowa, którą trudno przewidzieć” – uważa Przybylski.
Od 1 lutego CU TFI uzupełni ofertę o subfundusz CU Zrównoważony w ramach funduszu parasolowego. Modelowy skład portfela to 40-60% udziału polskich akcji. Resztę portfela stanowią dłużne papiery wartościowe.
Jak poinformował Tymoteusz Paleczny, wiceprezes CU TFI, saldo wpłat i umorzeń spółki wyniosło 25,70 mld zł na koniec 2006 roku wobec 18,20 mld zł rok wcześniej. Wynik z zarządzania podwoił się w porównaniu z 2005 rokiem i wyniósł 11,54 mld zł.
Zarząd poinformował, że 65% sprzedaży realizowano w ub. roku przez agentów grupy Commercial Union, 25% przez kanały zewnętrzne, zaś 10% głównie przez internet.
Na koniec 2006 roku CU TFI zarządzało aktywami o wartości ponad 1,7 mld zł.
ISB