Ekspansja Deutsche Bank w Polsce

 

 

Detaliczne ramię Deutsche Banku zamierza w ciągu dwóch lat podwoić liczbę swoich placówek w Polsce i pozyskać 200 tys. nowych klientów

 

Plany ekspansji ogłosił we wtorek Marek Kulczycki, prezes detalicznej części Deutsche Banku. Niemiecki gigant, który do tej pory nie osiągnął w naszym kraju takiej pozycji, jaką ma choćby jego lokalny rywal Commerzbank (właściciel szybko rosnących Multibanku i mBanku), zamierza w najbliższych dwóch latach wyraźnie przyspieszyć.

 

– Nie mamy aspiracji, by zostać drugim czy trzecim największym bankiem w Polsce. Chcemy jednak pozyskać najbogatszych klientów indywidualnych i najlepsze małe i średnie firmy – powiedział dziennikarzom Kulczycki. Obecnie bank ma w naszym kraju 87 tys. klientów.

 

Ogólnopolska ekspansja będzie trudna bez rozbudowy sieci placówek. Deutsche Bank odziedziczył dużą część z nich w spadku po przejętym przed laty krakowskim banku BWR, obecnym głównie na południu Polski. Kulczycki zapowiedział, że w ciągu dwóch lat powstanie 30 nowych placówek. To oznaczałoby podwojenie obecnej sieci. Inwestycje, również w nowy system informatyczny, będą kosztowały 100-150 mln zł.

 

Kosztowna ekspansja będzie oznaczała, że w tym roku detaliczne ramię niemieckiego giganta znów nie osiągnie w Polsce zysków (ramię korporacyjne jest dochodowe i zarobiło w 2004 r. ponad 50 mln zł). Jeśli plany zarządu się ziszczą, Polska stanie się dla Deutsche Banku czwartym rynkiem w Europie pod względem liczby placówek (po Niemczech, Hiszpanii i Włoszech).

 

mać, Gazeta Wyborcza