Ergo Hestia liczy się ze wzrostem liczby zgłaszanych szkód w okresie świątecznym
Dla służb Ergo Hestii odpowiedzialnych za bieżący kontakt z ubezpieczonymi klientami rozpoczął się kilkudniowy okres podwyższonej aktywności. Jak pokazują doświadczenia minionych lat, po każdym świątecznym czy tzw. „długim” weekendzie następuje wyraźny wzrost liczby zgłoszeń szkód, zwłaszcza komunikacyjnych. Natomiast już podczas świąt znacznie częściej niż zwykle udzielana jest klientom pomoc w ramach usług assistance.
Zbliżające się Święta Wielkanocne z reguły oznaczają najpierw czas przygotowań, a potem – odpoczynku. Jednak na podstawie analizy danych związanych z obsługą ubezpieczonych klientów indywidualnych Ergo Hestii wiadomo, że w okresie tuż po świętach wzrasta, nawet kilkakrotnie, liczba odnotowywanych szkód.
Średnio w dzień powszedni całodobowa infolinia sopockiego ubezpieczyciela przyjmuje 450 zgłoszeń nowych szkód komunikacyjnych. Ponad czterdzieści razy organizuje pomoc assistance, taką jak np. holowanie samochodu czy usunięcie awarii auta na miejscu. W pierwszych dniach tuż po świątecznym weekendzie średnia liczba zgłoszeń może przekroczyć nawet tysiąc dziennie. A już podczas świąt dwukrotnie może się zwiększyć częstotliwość, z jaką klienci Ergo Hestii korzystają z usług assistance.
W okresie tym wzrasta także ryzyko wystąpienia innych szkód majątkowych. Ergo Hestia przyłącza się do apeli policji związanych ze świątecznymi wyjazdami. Warto starannie zabezpieczyć mieszkania i domy, sprawdzić wszystkie okna i instalacje, a także uprzedzić sąsiadów o planowanej nieobecności.