Eurobank stawia na kredyty hipoteczne i gotówkowe
Eurobank chce zwiększyć udział w rynku kredytów gotówkowych z 5 do 9 proc. i zdobyć znaczącą pozycję w segmencie produktów hipotecznych – pisze Gazeta Prawna.
Eurobank, należący do francuskiej grupy Societe Generale, specjalizujący się dotychczas głównie w udzielaniu szybkich kredytów gotówkowych, wprowadza własny kredyt hipoteczny, ale nie zamierza stać się detalicznym bankiem uniwersalnym i oferować np. kont osobistych.
– Zgodnie ze strategią skupimy się na trzech podstawowych produktach: kredycie gotówkowym, karcie kredytowej i kredycie hipotecznym. Nie planujemy wprowadzenia pełnej oferty detalicznej – tłumaczy Łukasz Chojnacki, prezes Eurobanku.
Nowy bank na rynku produktów hipotecznych zamierza konkurować przede wszystkim jakością obsługi, sprawną procedurą rozpatrywania wniosków i udzielania kredytów. Dotychczas sztandarowym produktem Eurobanku były kredyty gotówkowe, ale w tym segmencie konkurencja się bardzo nasiliła. Bank nie zamierza jednak oddawać pola. Jak tłumaczy prezes Chojnacki, konkurencja w tym obszarze rozgorzała na dobre już ponad dwa lata temu, a nadal Eurobankowi nie tylko udaje się utrzymać udział w rynku, ale nawet go zwiększać.
– Staramy się utrzymać tę tendencję. Szacujemy, że nasz udział w rynku kredytów gotówkowych przekracza 5 proc., a naszym zdaniem możliwe jest osiągnięcie 8-9 proc. – zapewnia i dodaje, że nie jest to jednak priorytetem, ponieważ Eurobank wyznacza cele strategiczne w oparciu o konkretne wolumeny i poziom zwrotu na kapitale, a nie udział rynkowy.
Więcej na ten temat w Gazecie Prawnej.