Expander rozwija sieć i zwiększa sprzedaż
W IV kwartale ubiegłego roku Expander miał największy udział w sprzedaży kredytów hipotecznych przez firmy doradztwa finansowego. – Na początku tego roku odnotowaliśmy rekordową w historii Expandera liczbę klientów, w efekcie czego z miesiąca na miesiąc rośnie liczba wniosków kredytowych wysłanych za naszym pośrednictwem do banków. W lutym wartość tych wniosków była o ponad 60% większa niż w styczniu – mówi Grzegorz Mann, wiceprezes Expander Advisors. – Prezentowane przez nas dane dotyczą prawie w całości nowozaciąganych kredytów. Tylko ok. 10% wysłanych w tym roku wniosków dotyczy kredytów refinansowych. Ponadto strategia Expandera nie przewiduje działań polegających na refinansowaniu portfela kredytowego konkretnego banku, a jedynie indywidualnego klienta w sytuacji, gdy refinansowanie jest dla niego korzystnym rozwiązaniem – podkreśla wiceprezes.
Expander od początku istnienia konsekwentnie stawia na rozwój sieci oddziałów. W 2005 roku firma podjęła decyzję o nawiązaniu współpracy w zakresie prowadzenia placówek na zasadzie franczyzy. W tym samym roku powstały pierwsze oddziały kierowane przez niezależnych przedsiębiorców. Obecnie działa już 39 takich placówek – więcej niż placówek własnych. Do końca 2009 roku Expander planuje poszerzenie sieci partnerskiej o kolejne 10 oddziałów. Obecnie w oddziałach partnerskich pracuje 101 doradców finansowych.
W ramach współpracy Expander oferuje partnerom pomoc w rozwoju przedsięwzięcia, wsparcie doświadczeniem i wiedzą oraz ogólnopolskie działania promocyjne. Ponadto zapewnia profesjonalne przygotowanie pracowników placówek poprzez intensywny program szkoleń i odpowiednią rekrutację. Podpisując umowę z Expanderem partner zyskuje wyłączność na terenie lokalnym. Szacowany kapitał na uruchomienie placówki to kwota rzędu 50-70 tys. zł. Dodatkowo franszyzobiorca powinien dysponować kapitałem umożliwiającym rozwój placówki oraz pokrycie miesięcznych kosztów w początkowym okresie działalność, co łącznie daje koszt w granicach 120 tys. złotych.
Zintensyfikowana współpraca z niezależnymi przedsiębiorcami ma się przyczynić do obecności Expandera w jak największej liczbie miast. Mimo dekoniunktury w sektorze finansowym, firma nie ogranicza planów rozwoju.
Nowe oddziały franszyzowe mają przyczynić się do dalszego rozwoju Expandera w 2009 roku, dzięki dotarciu do większej liczby potencjalnych klientów. Żadna inna firma doradztwa finansowego nie posiada tak dużej sieci placówek, a jednak Expander planuje stały rozwój w tym kierunku. – Chcemy docierać nie tylko do mieszkańców największych miast, ale pragniemy również umożliwić korzystanie z naszych usług w miejscowościach, których populacja nie przekracza 100 tys. osób. – mówi Rafał Krukowski, dyrektor Departamentu Sieci Partnerskiej w Expander Advisors. – Często w takich miastach brakuje oddziałów instytucji finansowych, z których usług chcieliby skorzystać mieszkańcy. Dzięki placówkom partnerskim będziemy oferować dostęp do wielu atrakcyjnych propozycji w zakresie produktów inwestycyjnych, kredytowych, ubezpieczeniowych oraz produktów kredytowych i leasingowych dla przedsiębiorców. To najbardziej rozbudowana oferta wśród firm doradztwa finansowego. – dodaje.
Oprócz rozbudowy sieci franszyzowej Expander rozwija także sieć placówek własnych, aczkolwiek w tym wypadku tegoroczne plany koncentrują się na zwiększeniu efektywności i unowocześnieniu już istniejących placówek. – W pierwszej połowie 2009 rozpoczną pracę nowe oddziały w Krakowie i Katowicach. Jednocześnie stale monitorujemy efektywność poszczególnych placówek. Jeżeli uznamy, że jest ona niższa od oczekiwań, nie wykluczamy zmian w obrębie sieci własnej. W ubiegłym roku zmieniliśmy lokalizację oddziałów w Warszawie i w Bydgoszczy na bardziej dostępne i prestiżowe, co przynosi bardzo dobre efekty – informuje Grzegorz Mann.
Obecnie w ramach tzw. sieci własnej Expandera funkcjonuje 29 oddziałów, w których pracuje 161 doradców. W sumie we wszystkich placówkach Expandera w całej Polsce pracuje w tej chwili 318 doradców finansowych – Wierzymy, że ten rok, choć trudny dla gospodarki, będzie dla nas korzystny. Dlatego zamierzamy dalej rozwijać nasze sieci sprzedaży, własną i partnerską, zwiększając liczbę doradców – mówi Grzegorz Mann.
Osoby zainteresowane podjęciem współpracy z firmą Expander mogą przesyłać swoje zgłoszenia na adres e-mail: partnerzy@expander.pl