Fortis Bank chce być liderem na rynku consumer finance do 2010 r.

Fortis Bank Polska do 2010 roku zamierza osiągnąć 10-15% rynku kredytów ratalnych i gotówkowych. Bank wchodzi właśnie na rynek usług dla klientów indywidualnych z nowymi kartami kredytowymi i kredytami gotówkowymi.

„Polska ma ogromny, niewykorzystany jeszcze potencjał rozwoju rynku consumer finance. Zamierzamy wejść na rynek masowy i będziemy adresować naszą ofertę do osób o dochodach rzędu 250-1200 euro miesięcznie, również tych, które już posiadają kartę kredytową – powiedział wiceprezes banku Aleksander Paklons podczas poniedziałkowej konferencji prasowej.

Bank zaproponuje fotokartę, czyli kartę kredytową, którą można zaprojektować samodzielnie, dodając na jej awersie wybrane zdjęcie lub obrazek w wersji elektronicznej. Karta jest dostępna dla osób, których stałe miesięczne dochody wynoszą minimum 800 zł, a minimalny limit kredytowy wynosi 1 tys. zł. W ofercie znajdą się także kredyty ratalne i gotówkowe.

„Do końca 2010 roku chcemy sprzedać 400 tys. nowych kart kredytowych, co pozwoli nam osiągnąć od 10% do 15% rynku kredytów consumer finance. Chcemy także wejść do piątki największych graczy na rynku kredytów gotówkowych” – poinformował Angelo Gelsumino, dyrektor pionu kredytów konsumenckich Fortis Bank Polska.

Za kilka dni w Warszawie zostaną otwarte dwie nowe placówki banku, obsługujące wyłącznie klientów detalicznych. W tym roku mają powstać jeszcze trzy takie centra w innych dużych miastach. Do końca 2010 roku bank planuje utworzyć łącznie 50-70 centrów obsługi klientów detalicznych.

Do 2010 roku liczba pracowników obsługujących klientów detalicznych wzrośnie do 400 z 70 osób obecnie. Nowe produkty będą dostępne przez internet, centrum telefoniczne, centra kredytowe.

W 2005 roku liczba kart kredytowych wydanych przez Fortis Bank Polska klientom detalicznym wyniosła 4.158 wobec 1.996 zł na koniec 2004 roku.

Po pierwszym kwartale tego roku zysk netto Fortis Bank Polska wyniósł 30,58 mln zł. Wynik odsetkowy sięgnął 44,24 mln zł, wobec 42,18 mln zł rok wcześniej. Wynik z tytułu opłat i prowizji ukształtował się na poziomie 20,16 mln zł wobec 17,05 mln zł w analogicznym okresie ub. roku.

ISB, PB.pl