Fortis zapowiada ekspansję

 

 

Fortis Bank Polska ubiegły rok zamknął zyskiem przekraczającym 101 mln zł. Władze banku zapowiadają wzrost zatrudnienia i rozwój sieci placówek.

 

Zysk netto po 4 kwartałach 2005 r. wyniósł 101 mln zł. i był wyższy o 36 proc. Podczas gdy w całym sektorze bankowym kredyty dla osób fizycznych wzrosły w tym okresie o 27,6 proc., Fortis Bank odnotował wzrost w wysokości 59 proc. Szybciej rosły także kredyty dla przedsiębiorstw – o 1,5 proc. w sektorze, a 22,2 proc. w Fortis Banku. Do tak znacznego przyrostu kredytów (ogółem o 27 proc, do wartości 4,3 mld zł) przyczynił się m.in.: wzrost salda kredytów hipotecznych o 66 proc. (do 618 mln zł) i wzrost salda kredytów inwestycyjnych o 30 proc. (do 1.561 mln zł). W tym samym czasie salda na depozytach wzrosły o 20 proc. (do wartości 3,2 mld zł).

 

O 14 proc. (323,4 mln zł) poprawił się wynik na działalności bankowej. Równocześnie koszty działania banku w 2005 roku wzrosły ponad utrzymywany przez kilka lat poziom, do 183 mln, co oznacza wzrost o 8 proc.

 

Systematycznie zmniejsza się udział kredytów nieregularnych w portfelu kredytowym, z 10,6 proc. na koniec 2004 r., do 7,4 proc. na koniec 2005 r. Tym samym obniżył się poziom rezerw. W efekcie zysk brutto Fortis Banku wyniósł blisko 122 mln zł. (wzrost o 47,9 proc.). Suma bilansowa przekroczyła 6 mld zł. Współczynnik wypłacalności banku ma obecnie wartość 11,8 proc.

 

Z usług banku korzysta aktywnie 45 tys. klientów.

 

Zarząd banku zapowiada poszerzenie oferty i rozwój sieci oddziałów obsługujących klientów indywidualnych oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, a także Centrów Biznesowych, dedykowanych większym firmom. W 2006 r. Fortis Bank planuje otworzyć 6 nowych oddziałów i 3 Centra Biznesowe. Zwiększy się zatrudnienie o ok. 300 osób. Obecnie Fortis Bank zatrudnia 1045 pracowników.

 

Ponadto do końca tego roku wszystkie firmy z grupy Fortis będą posługiwać się jednym logotypem. Znak graficzny i identyfikacja wizualna Fortis zostały zmodyfikowane, aby zwiększyć widoczność marki i dopasować ją do strategii rozwoju grupy.

 

Jednym z elementów strategii jest oferowanie wszystkich usług pod jedną marką (ang. One company under one flag), co sprzyjać ma budowaniu spójnego wizerunku grupy na całym świecie.

 

W Polsce jednym znakiem będą posługiwać się wszystkie spółki z grupy obecne na naszym rynku: Fortis Bank Polska, Fortis Lease Polska, Fortis Securities Polska oraz Fortis Investments. Proces zmiany logo prowadzony będzie sukcesywnie i ma być zakończony w tym roku.