Karty płatnicze Visa wypierają gotówkę w nowej wersji gry Monopoly
Badania opinii publicznej wskazują, że Polacy – podobnie jak inne nacje – odchodzą od gotówki na rzecz coraz popularniejszych kart płatniczych.
Według najnowszego Audytu Bankowości Detalicznej Instytutu Pentor w ciągu ostatnich 10 lat odsetek Polaków – użytkowników kart płatniczych zwiększył się prawie pięciokrotnie (z 9 do 41 proc.), a liczba osób wykorzystujących karty do dokonywania zakupów wzrosła sześciokrotnie (z 12 do 71 proc.). Podobnie dzieje się w Wielkiej Brytanii, gdzie według badań ponad dwie-trzecie Brytyjczyków używa gotówki rzadziej niż przed dziesięciu laty, preferując karty płatnicze.
Uwzględniając tę tendencję, firma Hasbro – producent kultowej gry Monopoly – unowocześniła grę poddając ją gruntownej przemianie odzwierciedlającej współczesny styl życia.
W najnowszej wersji gry, która w Polsce nosi nazwę Tu i Teraz Banking, przy transakcjach kupna-sprzedaży nieruchomości występujących w grze, opłacaniu czynszu oraz innych transakcjach (np. opłatach karnych) gracze nie będą już płacić banknotami, lecz kartami Visa.
We wprowadzanej tej jesieni przez firmę Hasbro unowocześnionej wersji najpopularniejszej gry planszowej świata – Monopoly Tu i Teraz Banking – płatności dokonuje się kartami Visa za pomocą specjalnego terminala, który jednocześnie rejestruje „zmiany na kontach” graczy.
Zmieniły się również obiekty na planszy, które można kupić w trakcie gry. Tym razem nie są to dzielnice Warszawy, a wybrane miejsca z całej Polski – ważne, bardzo charakterystyczne i mające szczególne znaczenie emocjonalne dla wielu Polaków. Są to m.in.: Białowieski Park Narodowy, Stocznia Gdańska, Krupówki, Tor Regatowy Malta w Poznaniu, Planetarium w Toruniu, Panorama Racławicka we Wrocławiu, Trakt Królewski i Teatr Wielki Opera Narodowa w Warszawie, Muzeum Zabawkarstwa w Kielcach, Tężnie w Ciechocinku czy Kopalnia Soli w Wieliczce. Miejsca te zostały wybrane przy dużym zaangażowaniu internautów, którzy wzięli udział w specjalnym plebiscycie – z okazji wprowadzania na polski rynek Monopoly Tu i Teraz Banking firma Hasbro zadała bowiem internautom pytanie: „Jakie miejsca charakterystyczne dla naszego kraju powinny znaleźć się na nowej planszy Monopoly?”
Monopoly to znana od siedemdziesięciu lat, najpopularniejsza na świecie gra planszowa polegająca na kupowaniu i sprzedawaniu nieruchomości tak, by osiągnąć cel gry – przejęcie wszystkich obiektów, czyli zmonopolizowanie danego rynku nieruchomości. Grę można kupić w ponad 75 krajach, a dotąd sprzedano jej przeszło 160 mln egzemplarzy w 30 wersjach językowych.