Kolejny rekord sprzedaży PZU Życie
Sprzedaż PZU Życie SA na koniec maja 2006 r. osiągnęła rekordowy poziom 3,3 mld zł. Wyniki sprzedaży na koniec maja są znacznie lepsze od naszych oczekiwań – mówi Krzysztof Rosiński, Wiceprezes PZU Życie odpowiedzialny za zarządzanie sprzedażą i produkty.
Na koniec maja 2006 r. dynamika wzrostu sprzedaży w PZU Życie w 2006 roku wyniosła ok. 44 proc. w porównaniu do roku ubiegłego (po pierwszym kwartale wyniosła 27,8%). Dla porównania wzrost sprzedaży w PZU Życie w całym 2005 r. wyniósł 11 proc., w stosunku do 7 proc. w 2004 r. Oznacza to, że życiowa spółka Grupy PZU zebrała tylko w ciągu pięciu miesięcy 1 mld zł składki więcej niż w tym samym okresie 2005 r.
Najszybciej rosła sprzedaż produktów bancassurance i produktów indywidualnych, głównie dzięki nowym produktom i ofertom sprzedażowym. Sprzedaż ubezpieczeń grupowych znacznie przekroczyła plan.
Na podkreślenie zasługuje fakt, iż dynamika wzrostu nowej sprzedaży przez sieć agencyjną mierzona składką z nowozawartych ubezpieczeń indywidualnych wyniosła ok. 210 proc. w stosunku do tego samego okresu w 2005 r.
Wzrost sprzedaży to również wynik akcji marketingu bezpośredniego, którą PZU Życie przeprowadził w marcu br. Mailing skierowany do prawie 1,6 mln klientów kontynuujących ubezpieczenie grupowe dotyczył oferty ubezpieczenia NW.
– Była to jedna z największych akcji direct marketingowych na polskim rynku finansowym, a jej wynik przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania – mówi Krzysztof Rosiński. – Aż 29,48 proc. klientów odpowiedziało na naszą ofertę pozytywnie, przystępując do ubezpieczenia. Na świecie za sukces uważa się wyniki rzędu 5-10 proc.