Koniunktura sprzyja BRE w realizacji celów biznesowych

Dobra koniunktura na rynku sprzyja BRE Bankowi w realizacji celów biznesowych założonych na 2007 rok. Wpływ na poziom kosztów w kolejnych kwartałach będzie miała rozbudowa sieci detalicznej banku – poinformował Sławomir Lachowski, prezes banku.

Po wynikach za IV kwartał bank przedstawił cele na 2007 rok w bankowości detalicznej zakładające wzrost liczby klientów do 2 mln, wzrost portfela kredytowego do 12,2 mld zł, w tym 9,4 mld zł hipotecznego i wzrost depozytów do 9,4 mld zł.

Na pewno koniunktura panująca obecnie na rynku sprzyja realizacji celów na 2007 rok – powiedział Lachowski.

W I kwartale portfel kredytów detalicznych banku wzrósł do 9,6 mld zł, czyli był o 16,4 proc. wyższy od portfela na koniec 2006 roku.

Depozyty detaliczne banku po pierwszych trzech miesiącach 2007 roku wynosiły 7,9 mld zł, wzrastając od końca 2006 roku o 12 proc.

Liczba klientów bankowości detalicznej na koniec marca wynosiła 1,73 mln, wzrastając od początku roku o 6,3 proc.

Po I kwartale portfel kredytów hipotecznych banku wzrósł do 8,23 mld zł, czyli było o 17 proc. wyższy od stanu na koniec 2006 roku.

W 2006 roku BRE Bank sprzedał kredyty hipoteczne za 4,61 mld zł.

Zdaniem Lachowskiego wpływ na sprzedaż tych kredytów w 2007 roku będzie miało lekkie osłabianie się siły nabywczej klientów.

Cały czas mamy do czynienia ze wzrostem wartości nieruchomości, przewyższającym dynamikę płac, w związku z tym należy brać pod uwagę także nieznaczne osłabianie się siły nabywczej naszych potencjalnych klientów – powiedział Lachowski.

Koszty segmentu detalicznego w I kwartale 2007 roku wzrosły, w porównaniu do analogicznego okresu 2006 roku, o 27 proc., co było związane z rozwojem sieci placówek.

Zdaniem prezesa wpływ na poziom kosztów w kolejnych kwartałach będzie miał także dalszy rozwój sieci placówek.

Koszty rosną w znacznym tempie, jednak jest ono i tak sporo wolniejsze od wzrostu dochodów. W kontekście tym należy zwrócić uwagę na zapowiadaną ekspansję placówek Multibanku i sieci consumer finance mBanku – powiedział Lachowski.

Po I kwartale udział segmentu detalicznego w zysku brutto grupy wzrósł do 33,6 proc.

Prezes podtrzymał, że w horyzoncie 2009 roku detal będzie miał 35- 40 proc. udziału w wyniku skonsolidowanym brutto.

Sebastian Karbarczyk, PAP