Kto się ubezpiecza?

Acxiom Polska przygotował specjalną bazę tematyczną dla branży ubezpieczeniowej. Z przeprowadzonych przez Acxiom analiz użytkowników produktów ubezpieczeniowych wynika, że największe zainteresowanie tego typu ofertą wykazują osoby, które posiadają dzieci oraz są właścicielami domów/mieszkań oraz samochodów.

O zabezpieczeniu się na przyszłość najczęściej myślą osoby w średnim wieku (30 – 49 lat), żyjące w trzy- lub czteroosobowych gospodarstwach domowych, legitymujące się wykształceniem co najmniej średnim, zamieszkali głównie w miastach. Zakupy robią zwykle w super- i hipermarketach wydając tam całkiem spore kwoty – 49% przeznacza na ten cel więcej niż 200 zł tygodniowo. W większości posiadają konta bankowe (75%), a co czwarty korzysta także z jakiś instrumentów związanych z oszczędzaniem.

Jeżdżą samochodami z segmentu C (39%), cenią sobie spokój i wygodę. Korzystają ze zmywarek, komputerów i telewizji cyfrowej. Lubią zasiąść przed telewizorem na parę godzin (ponad 30% spędza przed szklanym ekranem 2-3 godziny dziennie) czy poczytać Gazetę Wyborczą. Na urlop i wakacje zwykle opuszczają zacisze domowego ogniska, decydując się zwykle na wypoczynek gdzieś w kraju, czasem w Europie.

Na rynku ubezpieczeń istnieje wciąż duży potencjał do zagospodarowania. Z danych zebranych przez Acxiom w 2004 roku wynika, że indywidualne ubezpieczenie na życie posiada co trzeci konsument, a ubezpieczenie samochodu (AC) zaledwie 22%. Coraz częściej zastanawiamy się jednak nad zainwestowaniem w tego typu narzędzia – 37% konsumentów zadeklarowała chęć nabycia indywidualnego ubezpieczenia na życie w najbliższej przyszłości, a kolejne 19% myśli o wykupie ubezpieczenia auta (AC).

Opcje dostępności

Wysoki kontrast
Czytaj stronę
Kliknij aby czytać
Podświetlenie linków
TT
Duży Tekst
Odstępy między tekstami
Zatrzymaj animacje
Ukryj obrazy
Df
Przyjazny dla dysleksji
Kursor
Struktura strony