mBank uruchomił Centrum Finansowe w Londynie
mBank otworzył Centrum Finansowe w Londynie, obsługujące Polaków, którzy planują zakup nieruchomości w Polsce. W pierwszej połowie roku 2008 pierwszy polski bank internetowy planuje uruchomić pełen zakres usług bankowości detalicznej w Wielkiej Brytanii, na bazie jednolitego paszportu europejskiego.
Obecnie w Wielkiej Brytanii przebywa ponad 30 tys. klientów mBanku. Większość z nich utrzymuje ścisłe kontakty z krajem ojczystym i planuje powrót w średnim okresie czasu. Korzystają oni zarówno z oferty depozytowej, jak i kredytowej oraz inwestycyjnej mBanku w Polsce. Potrzebują jednocześnie banku w Wielkiej Brytanii, który zaoferuje im zintegrowaną obsługę finansową w Polsce i za granicą. Polacy mieszkający w Wielkiej Brytanii mogą teraz za pośrednictwem Centrum Finansowego mBanku dokonać wszelkich formalności związanych z zaciągnięciem kredytu hipotecznego, bez konieczności wizyty w Polsce. Otwierając swoje Centrum Finansowe przy Sherborne House, 6th Floor, 119 Cannon Street w Londynie, mBank stał się pierwszym polskim bankiem obecnym w londyńskim City.
Po uruchomieniu oddziału funkcjonującego w Wielkiej Brytanii na zasadach jednolitego paszportu Unii Europejskiej, mBank będąc pełnoprawnym członkiem brytyjskiego systemu bankowego, w tym w szczególności systemu rozliczeń i płatności, zaoferuje wszystkie swoje produkty i usługi. Dzięki temu klienci mBanku posiadający swoje rachunki w Wielkiej Brytanii i Polsce będą mogli zarządzać swoimi finansami w czasie rzeczywistym, w jednym miejscu i w sposób zintegrowany, mając do nich dostęp poprzez ten sam numer indentyfikacyjny i hasło.
– Chcemy, aby Polacy, którzy wyemigrowali na Wyspy w poszukiwaniu lepiej płatnej pracy, mieli możliwość zakupu nieruchomości w kraju w prostszy i wygodniejszy sposób. Do końca 2008 roku w CF w Londynie planujemy udzielić co najmniej 1000 kredytów hipotecznych – mówi Piotr Gawron, Dyrektor BRE Banku ds. mBanku. – Centrum Finansowe w Londynie różni się od tych, jakie nasi Klienci mogą odwiedzać w Polsce, Czechach czy na Słowacji (gdzie usytuowane są w najbardziej atrakcyjnych punktach handlowych). W Londynie jest inaczej – głównym kryterium wyboru lokalizacji były względy komunikacyjne, a nie komercyjne, stąd ulokowanie naszej siedziby w pobliżu trzech stacji metra (przy Cannon Street, Monument i Bank). Centrum Finansowe ma w przeważającej mierze charakter doradczy – przybywać tam będą Klienci umówieni za pośrednictwem Internetu i Call Center. Chcemy, aby to było również miejsce spotkań Polaków będących profesjonalistami z branży finansowej. Planujemy organizację cyklicznych seminariów i spotkań dyskusyjnych na temat polskiej gospodarki, biznesu i finansów – dodaje Piotr Gawron.
Otwierając Centra Finansowe mBank niweluje bariery związane z zakupem skomplikowanych produktów kredytowych przez Internet. Centra stanowią odzwierciedlenie mBanku w świecie rzeczywistym. Dzięki przeniesieniu idei komunikacji z serwisu internetowego do obiektów w świecie rzeczywistym, utrzymana została spójność przekazywanych komunikatów, a jednocześnie podkreślona została specyfika mBanku, jako banku elektronicznego o niepowtarzalnym charakterze.