mBank w liczbach
W ciągu pięciu lat działalności mBank pozyskał 1 milion klientów i ponad 4 mld zł depozytów, co czyni go jednym z 20 największych banków internetowych na świecie, i jednym z 10 w Europie.
mBank w liczbach (stan na koniec 2005r.):
- 1 015 tys. klientów,
- 1 325 tys. rachunków, w tym 130 tys. mBIZNES,
- 4,04 mld zł zgromadzonych depozytów oraz 0,57 mld aktywów w funduszach Supermarketu Funduszy Inwestycyjnych – SFI,
- 1,6 mld zł udzielonych kredytów,
- 48,7 tys. wydanych KART kredytowych,
- 529 tys. wydanych kart płatniczych,
- 131,7 tys. klientów Supermarketu Funduszy Inwestycyjnych (SFI),
- 12,4 tys. klientów korzystających z usługi eMAKLER,
- 18 tys. sprzedanych polis ubezpieczeniowych,
- 80 mln obrotu na platformie mSZOP,
- 870 lat 4 dni i 2,5 godziny spędzone na stronach mBanku przez mKlientów,
- 7 969 366 telefonów odebranych przez mLinię,
- 95 459 053 odwiedzin stron www.mbank.pl.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba klientów wzrosła o 25 %, a liczba rachunków o 28 %. Jednocześnie, wprowadzając do oferty usługę eMAKLER, mBank pozyskał 10% rynku transakcji giełdowych on-line.
Produkty i usługi wprowadzone do oferty w 2005 roku:
- Usługa maklerska – eMAKLER
- Kredyt konsolidacyjny w ramach mPLANu hipotecznego
- Fundusze Funduszy (FoF) w ramach SFI
- Ubezpieczenie komunikacyjne
- Ubezpieczenie na życie z funduszem
- mBank.net.pl – program partnerski
- Partnerska karta kredytowa Compensa Visa Classic
Rekordowe wartości 2005 roku:
- 360 tys. rachunków, w tym 40 tys. mBIZNES i 17 tys. rachunków izzyKONTO,
- 646 mln zł udzielonych kredytów hipotecznych, 103 mln zł- limitów KREDYTU odnawialnego,
- ponad 100% wzrost liczby KART kredytowych (o 25 tys. z przyznanymi limitami w wysokości 90 mln zł),
- 52 tys. nowych rachunków inwestycyjnych,
- 200 mln zł pozyskanych aktywów netto w ramach Supermarketu FI,
- 70 funduszy należących do 11 Towarzystw w ramach SFI,
- 35% wzrost sprzedaży eKARTY,
- 80 mln zł obrotu w mSZOPIE co stanowi 150 % wzrost,
- ponad 1000 witryn w polskim Internecie przyjmujących płatności mTRANSFER.
mBank w społeczności
W ciągu całego roku mBank był mecenasem kultury, sponsorem imprez edukacyjnych i sportowych. W 2005 roku mBank przeprowadził dwie akcje charytatywne mKlienci potrzebującym, w ramach których klienci mBanku mogli, za pomocą usługi mTRANSFER, przekazywać środki na konto fundacji. Podczas akcji zakończonej w kwietniu 2005r., dzięki dobroci i hojności mKlientów, mBank zebrał 86 477 zł, a dodatkowo na pomoc dla ofiar Tsunami – 45 194,95 zł. Ponadto, już po raz kolejny mBank wsparł kampanię społeczną Cała Polska Czyta Dzieciom sponsorując druk kalendarzy. Jak co roku, seria gadżetów mBanku została zlicytowana podczas aukcji internetowej, z której dochód został w całości przekazany na XII finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
mBankowe wydarzenia
W maju 2005 odbył się drugi mBank Łódź Maraton, w ramach którego wystartowało ok. 500 biegaczy.
Jednocześnie we wrześniu, mBank był organizatorem mBank eXtreme w Sielpi – imprezy dla wszystkich tych, którzy lubią sprawdzać granice swojej wytrzymałości. W trzech dyscyplinach – biegu terenowym, wyścigu rowerowym i chodzie – w V edycji imprezy wystartowało przeszło 800 osób.
W listopadzie 2005 roku mBank obchodził hucznie piąte urodziny. Z tej okazji obył się cykl pięciu koncertów w pięciu miastach Polski, podczas których w sumie bawiło się prawie 7000 klientów i gości mBanku. Podczas urodzin wystąpiły wybitne postacie polskiej sceny muzycznej w premierowym, niesłyszanym wcześniej zestawieniu i repertuarze – z zespołem Myslovitz gościnnie zagrał Leszek Możdżer.
Nagrody i Wyróżnienia
W 2005 roku mBank został laureatem:
- Konkursu EUROPRODUKT 2004 za Supermarket Funduszy Inwestycyjnych,
- Nagrody Gospodarczej „Wehikuł Czasu” jako „Bank Roku 2005”,
- Konkursu „Bank Dostępny” otrzymując wyróżnienie za dostosowanie platformy do obsługi osób niewidomych,
- Nagrody „Portfel Roku 2005” za mPLAN hipoteczny denominowany we frankach szwajcarskich. Dodatkowo eksperci uznali KREDYT ratalny plus za jeden z najlepszych kredytów konsumenckich na rynku,
- Olimpiady Usług Bankowych zorganizowanej przez Zarząd Targów
- Warszawskich oraz Instytut Badania Opinii i Rynku PENTOR, jako bank najbardziej przyjazny Klientom.
- mBank został również wyróżniony dyplomem i statuetką za życzliwość i wsparcie dla kampanii społecznej Cała Polska czyta Dzieciom.