Millennium zwiększa udział w rynku kredytów hipotecznych

Rok 2004 był rekordowy dla Banku Millennium w zakresie sprzedaży kredytów i pożyczek hipotecznych. Według wstępnych danych wartość wypłaconych kredytów sięgnęła 616 milionów złotych, o 114,6 proc. więcej w porównaniu do roku poprzedniego, w którym wyniosła 287 milionów złotych. Znacznie wzrosła także liczba wniosków o kredyt hipoteczny złożonych przez klientów – do 9447 w porównaniu z 5258 w roku 2003 (wzrost o 80 proc.).

Dynamika sprzedaży kredytów hipotecznych w Banku Millennium rosła z kwartału na kwartał. Wartość wypłaconych kredytów osiągnęła:

  • w I kwartale – 57,5 milionów złotych
  • w II kwartale – 140 milionów złotych
  • w III kwartale – 175 milionów złotych
  • w IV kwartale – 243,5 milionów złotych (wzrost o 220 proc. w porównaniu do czwartego kwartału 2003 – wypłaty 76 milionów złotych).

Tak dobre wyniki udało się osiągnąć dzięki unowocześnionej, bardzo atrakcyjnej ofercie produktów i rozwojowi sieci sprzedaży. Oferta kredytów hipotecznych jest systematycznie udoskonalana. Bank wprowadził nowe produkty oraz promocyjne warunki w zakresie oprocentowania i opłat początkowych.

W ubiegłym były to m.in. : możliwość finansowania do 100 proc. wartości nieruchomości (z ubezpieczeniem brakującego wkładu własnego), kredyt konsolidacyjny, a także nowość na rynku – kredyt z odroczonym terminem spłaty części kapitału – z tzw. ratą balonową.

Aby ułatwić klientom dostęp do swojej oferty, bank rozwija także nowe kanały dystrybucji. Rozpoczął otwieranie nowych, specjalistycznych placówek Millennium – Centrum Kredytów Hipotecznych, w których pracują doradcy kredytowi – profesjonaliści w dziedzinie kredytów mieszkaniowych. Aktualnie działa już 15 takich placówek w dużych miastach . Do końca 2005 roku powstanie ich jeszcze 5.

Oferta banku dostępna jest także dla klientów w placówkach detalicznych Millennium (301 oddziałów w całej Polsce) oraz u największych brokerów finansowych. Warto podkreślić, że sprzedaż kredytów za pośrednictwem brokerów stanowiła aż 12 proc. wartości wszystkich kredytów wypłaconych przez bank w 2004 roku.

Nowym, aktywnie rozwijanym kanałem sprzedaży jest internet. W ubiegłym roku bank rozwijał internetową sprzedaż produktów hipotecznych przez własną stronę www, a także nawiązał współpracę z 15 portalami internetowymi. Użytkownicy portali mogą zapoznać się ze szczegółami oferty kredytów hipotecznych Millennium, a także skorzystać z kalkulatora kredytowego, aby policzyć maksymalną dostępną dla nich kwotę kredytu, oraz umówić się za pośrednictwem internetu na rozmowę z doradcą.