mPay rozszerza ofertę

Zajmująca się mobilnymi płatnościami firma mPay planuje, że za cztery lata jej przychody wzrosną do 1,1 mld zł. W tym roku sprzedaż ma wynieść 3 mln zł. Spółka planuje prywatną ofertę akcji, a potem wejście na NewConnect.

mPay i Polkomtel wprowadzili jesienią 2007 roku mobilne płatności z wykorzystaniem telefonu komórkowego. Od lutego dostęp do usługi, która dziś pozwala płacić np. za napoje w automacie czy przejazd taksówką, mają klienci P4. Pozostali dwaj operatorzy – PTC i PTK Centertel – nie współpracują z mPay.

W grudniu 2007 r. czterej operatorzy ogłosili, że wspólnie wypracują standard mobilnych płatności z wykorzystaniem technologii NFC, a nie – co obecnie oferuje mPay – kodów wpisywanych z klawiatury komórki.

Na rozwój i wdrożenie technologii firma wydała ok. 5 mln zł. Usługi mPay aktywnie wykorzystuje kilka tysięcy osób. Spółka liczy, że w końcu roku będzie ich ponad 200 tys., a w 2011 roku 5,6 mln.

Klienci mPay najczęściej używają komórki do płacenia za parkowanie w Warszawie (usługa dostępna na zasadzie testów). Poza tym doładowują telefony komórkowe na kartę, a także kupują towary w ponad 1700 punktach akceptujących płatności telefonem. Firma negocjuje również z władzami miast wprowadzenie mobilnych biletów komunikacji miejskiej.

W najbliższym czasie spółka zamierza zaoferować usługi dla użytkowników wszystkich sieci mobilnych w Polsce oraz pierwsze produkty zintegrowane z kontem bankowym.

Więcej na ten temat w „Gazecie Prawnej”