Nagrody „Co-Brand Partner of the Year” rozdane
W piątek, 16 września, w Budapeszcie, organizacja płatnicza MasterCard Europe ogłosiła listę tegorocznych zdobywców nagrody „European Co-Brand Partner of the Year”. Laureaci to: Citibank, Barclaycard, Marks&Spencer oraz AKBank.
Nominacje do nagrody „European Co-Brand Partner of the Year” uzyskało 15 programów zgłoszonych przez banki – wydawców kart, instytucje partnerskie i pracowników organizacji MasterCard Europe. Wyboru zwycięzców dokonało jury złożone z niezależnych ekspertów w dziedzinie kart wspólnych marek. Przy ocenie zwracano szczególną uwagę na: cechy wyróżniające produkt, innowacyjność przyjętej strategii marketingowej oraz wyniki osiągnięte dzięki realizacji programu. Poniżej prezentowane są dwa nagrodzone programy.
W kategorii – „Najlepszy program wprowadzony w latach 2004/05”
Citibank – Megafon MasterCard®
Karta kredytowa Citibank MegaFon MasterCard® została wprowadzona na dynamicznie rozwijający się rosyjski rynek kart płatniczych w maju 2005 roku, jako pierwsza karta typu co-branded wśród kart kredytowych oferujących okres bezodsetkowy (tzw. grace period). Dzięki współpracy z największym operatorem telefonii komórkowej w Rosji – MegaFon, program daje tysiącom klientów możliwość korzystania z funkcji automatycznego płacenia rachunków telefonicznych przy pomocy karty płatniczej. Płatność realizowana jest w momencie, gdy zobowiązania osiągają określoną wysokość. Karta oferuje także liczne dodatkowe korzyści, na przykład nawet do 350 minut rozmów gratis dla użytkowników, którzy zdecydują się na korzystanie z usługi automatycznej zapłaty.
W kategorii – „Najlepsze wyniki w zakresie liczby użytkowników/rozwoju programu w latach 2004/05”
Marks & Spencer – “&More” karta wydana przez M&S Money
Pomiędzy kwietniem, a sierpniem 2005 roku M&S Money dokonał wymiany wszystkich swoich kart kredytowych na karty wyposażone w mikroprocesor EMV i zakładające zabezpieczenie transakcji kodem PIN. Aby w pełni wykorzystać dokonane inwestycje i ograniczyć ryzyko nieużywania kart przez ich posiadaczy, M&S Money podjął serię działań, które miały na celu rozwinięcie obecnej oferty i zachęcenie posiadaczy kart do ich aktywnego wykorzystywania. Realizacja tego projektu pokazała zdolności kreatywnego myślenia, strategicznego planowania i rozsądnego zarządzania po stronie M&S Money.
Karty wspólnych marek to karty płatnicze wydawane przez banki we współpracy z instytucjami komercyjnymi (karty typu co-branded) lub organizacjami o charakterze non-profit (karty typu affinity).
Karty co-branded to produkty przemawiające bezpośrednio do stylu życia i zainteresowań ich użytkowników. Na całym świecie funkcjonują programy stworzone dla konkretnych grup odbiorców: np. klientów konkretnych stacji benzynowych lub sieci handlowych, członków wybranych grup zawodowych i wiekowych. Technologia chipowa umożliwiła połączenie kart co-branded z programami lojalnościowymi, w których może uczestniczyć wielu różnych partnerów.
Karty affinity zostały stworzone dla osób, które pragną wspomagać organizacje niekomercyjne w ich działalności społecznej, edukacyjnej lub kulturalnej. Użytkownik karty wspiera te instytucje finansowo poprzez sam fakt dokonywania zakupów przy pomocy karty, nie ponosząc przy tym żadnych dodatkowych kosztów.