Nowy wygląd bankomatów Euronet

Bankomat 24/Euronet Sp. z o.o., największy w Polsce niezależny operator i właściciel sieci bankomatów, zmienia wygląd swoich urządzeń. Przygotowania do zmian rebrandingowych Euronet rozpoczął już 1,5 roku temu. Nowe kolory użyte w wizualizacji mają za zadanie przede wszystkim wyróżnić lokalizacje bankomatów oraz odświeżyć wizerunek firmy.

Rebranding, polegający na odświeżeniu layoutu i modyfikacji logotypu, objął ponad 1200 bankomatów w całej Polsce, w lokalizacjach już istniejących i nowopowstałych w okresie prac nad zmianą wizualizacji, w tym m.in. maszyny na stacjach warszawskiego metra. Prace nad zmianami oznakowania trwały ok. 1,5 roku i przebiegały w kilku etapach. Początkowo opracowano nowy projekt graficzny, po czym przeprowadzono jego adaptację do różnych modeli bankomatów i ich lokalizacji, stąd kilka wariantów layoutu. Następnie rozpoczęto instalację materiałów na bankomatach, czemu towarzyszy wymiana najstarszych i najbardziej wysłużonych maszyn na nowe modele. Prace nad przeprowadzeniem rebrandingu od strony Euronetu nadzoruje Zuzanna Smolarek-Wójcik, Marketing Manager w firmie, przy współpracy z agencją Heksa 31 odpowiedzialną za przygotowanie wizualizacji.

„Zdecydowaliśmy się na rebranding głównie dlatego, że od momentu zainstalowania pierwszego bankomatu Euronetu w Polsce, w hotelu Mariott w 1994 roku, pozycja firmy i sytuacja na rynku bardzo się zmieniły. W tamtym czasie bankomaty to była nowość, pobieranie gotówki było obciążone wysokimi prowizjami, a sam logotyp Euronetu nie był elementem dominującym. Dziś, kiedy korzystanie z bankomatu jest powszechną czynnością, logotyp jest dla klienta bardzo ważną informacją. Euronet ma obecnie podpisane umowy z niemal wszystkimi bankami na polskim rynku, co oznacza, że klienci tychże banków mogą wypłacać z naszych bankomatów gotówkę bez prowizji lub na bardzo preferencyjnych zasadach. Ponad 60% użytkowników kart debetowych w Polsce jest uprawnionych do bezprowizyjnych wypłat z bankomatów Euronet ” – powiedział Marek Szafirski, Wiceprezes Euronetu.

Nowy layout bankomatów jest bardziej wyrazisty, a sam logotyp Euronetu na urządzeniu jest mocniej eksponowany. Świeżości nadały głównie kolory niebieski i żółty oraz powtarzający się wzór piktogramu użytkownika bankomatu. Nowowprowadzony kolor żółty znajduje się na belce będącej tłem dla logotypu umieszczonego w kole. Ogólnie całość prac doprowadziła do wyróżnienia lokalizacji bankomatów oraz ocieplenia wizerunku firmy.

Opcje dostępności

Wysoki kontrast
Czytaj stronę
Kliknij aby czytać
Podświetlenie linków
TT
Duży Tekst
Odstępy między tekstami
Zatrzymaj animacje
Ukryj obrazy
Df
Przyjazny dla dysleksji
Kursor
Struktura strony