Płatności w technologii PayPass w szwajcarskim McDonald’s
Firma MasterCard poinformowała o pierwszej w Europie transakcji przeprowadzonej w restauracjach McDonald’s, przy użyciu bezstykowej karty kredytowej w technologii OneSmart MasterCard® PayPass™. Światowy lider restauracji szybkiej obsługi, z europejską siedzibą w szwajcarskim Crissier, jest kluczowym partnerem nowego programu pilotażowego MasterCard PayPass, prowadzonego przez Aduno Group, szwajcarską firmę bankową.
Klient może dokonać zakupu w wybranych restauracjach McDonald’s w całej Szwajcarii, po prostu przykładając do czytnika swoją nową kartę Aduno Group MasterCard wyposażoną w technologię PayPass. Innowacyjna technologia pozwala na szybkie, łatwe i bezpieczne przeprowadzanie drobnych transakcji o wartości poniżej 25 Euro bez konieczności szukania gotówki, przeciągania karty przez czytnik, czy podpisywania potwierdzenia transakcji.
Inauguracyjną transakcję przy użyciu karty MasterCard PayPass, pracującej w najnowszej wersji technologii MasterCard M/Chip4, przeprowadziła Crista Rigozzi, obecna Miss Szwajcarii, w jednej z restauracji McDonald’s w Zurychu.
W pilotażowym projekcie wezmą udział wybrane restauracje z trzech szwajcarskich miast – Zurychu, Lozanny i Lugano – oraz 1000 posiadaczy kart MasterCard Aduno Group. Po pierwszej, pilotażowej fazie, Aduno Group planuje w drugiej połowie roku wprowadzanie technologii MasterCard PayPass w całej Szwajcarii.
Technologia MasterCard PayPass jest już szeroko stosowana zarówno w restauracjach McDonald’s w USA, jak i w ponad 46 tys. innych punktów handlowo-usługowych na całym świecie, w tym w sieciach: Starbucks, 7-Eleven, CVS, Duane Reade, Sheetz oraz Regal Entertainment Group. Technologia PayPass sprawdziła się również poza placówkami detalicznymi. Obecnie karty PayPass są akceptowane m.in. w obiektach sportowych, takich jak stadiony piłki nożnej i baseballu oraz na imprezach golfowych.