PZU SA nie podwyższa cen OC komunikacyjnego

„Podatek Religi” nie wpłynie na wzrost składek ubezpieczeń OC komunikacyjnych w PZU SA. – Nie chcemy obciążać naszych klientów kosztami zmian w prawie – mówi Agata Rowińska, prezes Zarządu PZU SA. – Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami PZU SA zachowa się jak narodowy ubezpieczyciel i nie podwyższy składek OC. Nie ulega wątpliwości, że w dłuższym okresie ceny tych polis w PZU SA nie wzrosną.

Udział PZU SA w rynku ubezpieczeń majątkowych jest znaczny – po pierwszym półroczu tego roku osiągnął poziom 45,4 proc., zaś w sektorze ubezpieczeń komunikacyjnych wyniósł ogółem 50 proc. W przypadku OC komunikacyjnego, do PZU SA należy blisko 46 proc. rynku. Pozycja największego ubezpieczyciela, którego polisę OC komunikacyjne ma co drugi kierowca w Polsce zobowiązuje do podjęcia działań, które okażą się być nieodczuwalne dla portfeli naszych klientów.

O stabilizacji cen OC komunikacyjnego w PZU SA zadecydowało kilka czynników, a decyzję w tej sprawie poprzedziło szereg analiz przeprowadzonych przez firmę. Badania ekspertów dowiodły, że wprowadzenie tzw. podatku Religi nie wpłynie na obniżenie wyniku technicznego spółki, a może zwiększyć zainteresowanie ofertą i przyczynić się do widocznego wzrostu sprzedaży. Obecnie PZU SA jako jedyny ubezpieczyciel zarabia na ubezpieczeniach OC komunikacyjnych.

W pierwszym półroczu br. spółka zebrała z tego tytułu blisko 1,4 mld zł składki. Modernizacja procesu likwidacji szkód polegającego m.in. na wdrożeniu usługi Telepomocy i sieci Mobilnych Ekspertów, przyniesie PZU SA dodatkowe oszczędności.

Decyzji PZU SA towarzyszy kampania reklamowa pod hasłem „Mniej niż zero” z przebojem zespołu Lady Pank pod tym samym tytułem. W kampanii zostanie wykorzystany 15–sekundowy spot filmowy, którego emisję przewidziano w takich stacjach jak: TVP, TVN, TVN7, TVP3, AT Media, TVN24, Discovery, TVN Turbo od 1 do 28 października br., a wersję radiową można będzie usłyszeć w stacjach: PR 3, RMF FM, ZET, AGORA Sieć (Złote Przeboje, Roxy FM, Tok FM), WaWa, RMF Classic do 19 października. Kampania ma charakter masowy, będzie obecna również w Internecie. Jej odbiorcami są zarówno obecni posiadacze OC komunikacyjnego w PZU SA, jak i potencjalni nabywcy tego ubezpieczenia.

– Kampania ma informować o strategii PZU SA związanej z obowiązkową składką OC komunikacyjną oraz zmianami wynikającymi z wprowadzenia tzw. podatku Religi. Chcemy zareagować, zanim konkurencja podejmie intensywne działania w walce o klienta – mówi Beata Kozłowska-Chyła, członek Zarządu PZU SA.

Cel kampanii to wzmocnienie wizerunku PZU SA jako partnera pewnego ze stabilną ofertą, chroniącego klientów przed niespodziewanymi zmianami, w tym podwyżkami składek ubezpieczeniowych.

Opcje dostępności

Wysoki kontrast
Czytaj stronę
Kliknij aby czytać
Podświetlenie linków
TT
Duży Tekst
Odstępy między tekstami
Zatrzymaj animacje
Ukryj obrazy
Df
Przyjazny dla dysleksji
Kursor
Struktura strony