Ruszyła kampania społeczno-edukacyjna GPW

5 maja ruszyła pierwsza w historii Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie telewizyjna kampania społeczno-informacyjna pod hasłem: „Nie myśl o wszystkim jak o grze. Inwestuj.”

W ramach kampanii emitowanych będzie 6 różnych filmów reklamowych, które mają uświadomić odbiorcom, czym jest giełda i jakie mechanizmy rządzą inwestowaniem na rynku kapitałowym.

Na specjalnym pokazie prezes GPW Ludwik Sobolewski zaprezentował filmy, które będą emitowane w stacjach telewizyjnych i radiowych.

Coraz więcej Polaków inwestuje na rynku kapitałowym. Według danych na koniec 2007 roku blisko kilkaset tysięcy ludzi inwestuje samodzielnie. Klientami funduszy inwestycyjnych na koniec 2007 roku było 3,5 mln osób, a za pośrednictwem Otwartych Funduszy Emerytalnych pośrednio na giełdzie obecnych jest 13,1 mln osób. W porównaniu z 2006 rokiem zwiększyła się liczba członków OFE (z 12,4 do 13,1 mln osób), a także liczba klientów TFI (z 2,1 do 3,5 mln osób). Liczba rachunków maklerskich zwiększyła się o 90 tys.

Kampania skierowana jest do szerokiego grona odbiorców informacji finansowej, czyli przede wszystkim do inwestorów indywidualnych, a szerzej po prostu do zwykłych ludzi. Giełda Papierów Wartościowych na stałe weszła już w krajobraz polskiej gospodarki i finansów, jednak dla wielu osób wciąż jest instytucją mało znaną i mało rozumianą. Giełda ma fundamentalne znaczenie dla gospodarki, a wraz z postępem i doskonaleniem mechanizmów giełdowych umacnia się jej otoczenie – liczba podmiotów, osób i instytucji zajmujących się jej analizą, komentowaniem sytuacji rynkowej. W grupie tej są osoby fachowo wyszkolone, ale znaczna jej część to ludzie nie do końca rozumiejący istoty rynku giełdowego jako miejsca i mechanizmu inwestowania.

Każdy ze spotów zawiera przesłanie o ważnych mechanizmach rządzących rynkiem kapitałowym, wyjaśnia odbiorcy ich działanie i skutki, jakie mogą wywołać.

Spoty będą emitowane w stacjach telewizyjnych (TVP1, TVP2, TVN24, TVN CNBC Biznes oraz TV Biznes) oraz radiowych (Radio TOK FM, Radio PIN) w okresie od 5 do 31 maja. Każdy z 6 spotów reklamowych trwa 15 sekund.

Opcje dostępności

Wysoki kontrast
Czytaj stronę
Kliknij aby czytać
Podświetlenie linków
TT
Duży Tekst
Odstępy między tekstami
Zatrzymaj animacje
Ukryj obrazy
Df
Przyjazny dla dysleksji
Kursor
Struktura strony