Udany debiut akcji Bakallandu na GPW
Na warszawskiej giełdzie zadebiutowała w poniedziałek spółka Bakalland. Za akcje spółki inwestorzy płacili w pierwszym notowaniu 10 zł, a za prawa do akcji (PDA) – 13 zł. Cena emisyjna i cena sprzedaży akcji wynosiła 7,50 zł.
Debiut Bakallandu jest 31. debiutem w tym roku, a spółka jest 277. spółką giełdową.
Bakalland oferował inwestorom 2,5 mln akcji nowej emisji serii E oraz 2,8 mln już istniejących akcji serii A.
1 mln akcji przydzielono inwestorom indywidualnym, a pozostałe oferowane 4,3 mln – inwestorom instytucjonalnym. W transzy inwestorów indywidualnych redukcja zapisów wyniosła 96,3 proc.
Bakalland jest liderem na rynku bakalii w Polsce – po przejęciu spółki Hordgal (w lipcu br.) udział firmy w rynku detalicznym bakalii zwiększył się z 21 do 24 proc.
Środki z emisji mają być wykorzystane na przejęcia. Spółka chce przejąć m.in. firmę Solger handlującą artykułami spożywczymi takimi jak ryż, kasza, groch, fasola, mak, soja, soczewica oraz płatki śniadaniowe.
Spółka zamierza przejmować firmy i ewentualnie zasilać je w kapitał obrotowy. Taka strategia ma pozwolić grupie zwiększyć przychody z 134,8 mln zł, osiągniętych w roku 2005/2006 (sprawozdanie pro forma), do 250-300 mln zł w ciągu 2-3 lat. Celem spółki jest zdobycie 30-35 proc. udziału w rynku detalicznym bakalii w Polsce.
Według prognozy spółki, w tym roku obrotowym grupa Bakalland ma osiągnąć 149,5 mln zł przychodów, 11 mln zł zysku operacyjnego oraz 7,65 mln zł zysku netto.
PAP, PB.pl