Ulubione banki polskich internautów
Internauci najczęściej korzystają z usług PKO BP i mBanku. Większość jest zadowolona z oferty, a tylko 14 proc. rozważa możliwość zmiany banku.
Trzy czwarte internautów ma w konto osobiste – wynika z ankiety przeprowadzonej przez System Badań Internetowych we współpracy z Instytutem CEM. Jedna trzecia internautów, którzy wzięli udział w badaniu i którzy mają konto, korzysta z usług PKO BP lub Inteligo, a 32 proc. – mBanku. Z usług BZ WBK korzysta 13 proc.
Większość użytkowników (79 proc.) nie zamierza w najbliższym czasie zmieniać swojego głównego banku. Zdecydowanych na taki krok jest tylko 3 proc. badanych internautów, a kolejne 11 proc. rozważa taką możliwość. Najczęściej skłonność do zmiany głównego banku deklarowali klienci banku Pekao – 22 proc. tych, którzy uważają ten bank za swój główny. Drugie miejsce w rankingu nielojalności zajmuje Inteligo – 16 proc. uważających ten bank za swój główny zamierza go zmienić. Kolejne miejsce zajmuje PKO BP i Bank BPH (15 proc.). Najmniej skłonni do opuszczenia swojego głównego banku są klienci mBanku, BZ WBK oraz ING Banku Śląskiego.
Osoby, które nie mają rachunku osobistego, zapytano o zamiary założenia takiego rachunku.
W tej grupie dwie trzecie (68 proc.) zamierza podjąć taką decyzję. Co ciekawe, częściej taki zamiar deklarują osoby najmłodsze, czyli uczniowie i studenci – wynika z raportu.
Większość badanych internautów jest zadowolona z usług swojego głównego banku, choć częstsze są odpowiedzi umiarkowane (raczej zadowolony) niż zdecydowane. W sumie 31 proc. twierdzi, że są bardzo zadowoleni, a 52 proc. ocenia, że są raczej zadowoleni.
Aż 82 proc. młodych internautów, którzy mają konto bankowe, wykorzystuje internet do obsługi konta. Drugi najczęściej wykorzystywany kanał łączności to telefon komórkowy, stosowany przez 37 proc. posiadaczy konta (26 proc. korzysta przy pomocy tradycyjnego serwisu telefonicznego, 10 proc. przy pomocy WAP lub specjalnych aplikacji do obsługi konta, a 23 proc. przy pomocy SMS-a.
Pierwszy na rynku, stworzony przez BRE Bank, internetowy mBank obsługuje już 1,2 mln klientów. To więcej niż należący do Commerzbanku, jego niemieckiego właściciela, internetowy comdirect, który ma 760 tys. klientów.
Monika Krześniak, Gazeta Prawna