Visa Europe ogłasza wzrost udziału kart płatniczych w wydatkach konsumpcyjnych ludności
Pierwszy rok działalności po przekształceniu w spółkę zakończył się dla Visa Europe sukcesem, przy czym znaczący wzrost odnotowano zarówno w zakresie liczby transakcji bezgotówkowych – o 16,1%, jak i ich wartości – o 15,4%. Oznacza to dalsze zwiększenie udziału kart Visa w osobistych wydatkach konsumpcyjnych ludności z 9,7% do 10,4%.
Polska również odnotowała w roku obrachunkowym X’04-IX’05 szybki przyrost liczby i wartości transakcji kartami Visa, przy czym największe przyrosty dotyczyły liczby i wartości transakcji bezgotówkowych – odpowiednio o 26,4% oraz o 20,3%. Nadal najszybciej rozwijały się w Polsce karty kredytowe Visa, których liczba zwiększyła się o 44,7% i osiągnęła 1,7 mln.
Wartość wszystkich transakcji z udziałem kart Visa (bezgotówkowych i wypłat gotówki) dokonanych w Europie w 2005 r. przekroczyła próg 1 bln euro, osiągając na koniec roku obrachunkowego X’04-IX’05 poziom 1,09 bln euro.
Po raz pierwszy od czasu przekształcenia w spółkę Visa Europe opublikowała skrócone roczne sprawozdanie finansowe z następującymi wynikami za rok obrachunkowy kończący się 30 września 2005 r., czyli dwunastomiesięczny rok obrachunkowy plus trzy dodatkowe miesiące po utworzeniu spółki 1 lipca 2004 r.:
- przychody – 646 mln euro,
- zysk brutto – 89 mln euro,
- kapitały własne – 53 mln euro.
Zdaniem Visa Europe w 2006 r. dalszy wzrost nastąpi w rezultacie wprowadzenia ogólnoeuropejskiej karty debetowej z mikroprocesorem V PAY, zwiększenia liczby transakcji o małej wartości, rozwoju kart kredytowych, częstszego korzystania z kart przedpłaconych, rozwoju kart zbliżeniowych, nowych rozwiązań dotyczących zleceń stałych oraz lepszego wykorzystania możliwości oferowanych przez karty do użytku służbowego zarówno w sektorze przedsiębiorstw, jak i w sferze budżetowej.
Pragnąc nakłonić użytkowników kart Visa do tego, by częściej korzystali ze swoich kart zastępując nimi w codziennym życiu gotówkę i czeki, Visa rozpoczęła właśnie ogólnoeuropejską kampanię reklamowo-marketingową „Pokochaj każdy dzień” – jednocześnie w 24 krajach naszego kontynentu. Visa Europe ma nadzieję, że kampania ta wpłynie na dalszy wzrost udziału kart Visa w obsłudze osobistych wydatków konsumpcyjnych.
Polska odnotowała w podsumowywanym roku obrotowym przyrost wartości transakcji kartami Visa o 12,7%, do kwoty równej w przeliczeniu 26,4 mld euro. Wyraźnie szybciej, bo o 20,3% zwiększyła się wartość transakcji bezgotówkowych, która osiągnęła w przeliczeniu 4,7 mld euro. Najszybciej rosła liczba transakcji bezgotówkowych, których przybyło 26,4% w porównaniu z okresem X’03-IX’04, co świadczy o częstszym posługiwaniu się kartami Visa do codziennych zakupów o mniejszej wartości. Liczba transakcji bezgotówkowych dokonanych kartami Visa osiągnęła w ub. roku 161 mln, a liczba transakcji ogółem – blisko 475 mln.
Na koniec września 2005 r. liczba kart Visa ogółem osiągnęła w Polsce 11,1 mln (wzrost o 7,6%).