GE Money Bank: Zysk netto wyniósł 422 mln zł
W roku 2007 GE Money Bank udzielił kredytów na łączną kwotę 9,7 mld złotych, o 20% więcej niż w roku poprzednim i osiągnął zysk netto w wysokości 422 mln złotych, wyższy o 34% niż w 2006 r. W 2008 roku bank planuje dalszy rozwój, przygotowując się do zmian, zgodnie ze strategią GE Money rozwoju w obszarze bankowości uniwersalnej w Europie Środkowo-Wschodniej.
Suma bilansowa GE Money Banku wyniosła na koniec 2007 r. 14,7 miliarda złotych, w porównaniu do 11,5 miliarda złotych w 2006 roku, co stanowi wzrost o 28%. GE Money Bank specjalizuje się w kredytach dla klientów indywidualnych (tzw. consumer finance), oferując kredyty hipoteczne, samochodowe, gotówkowe, ratalne oraz karty kredytowe. Wolumen kredytów udzielonych klientom w 2007 r. wyniósł 9,7 miliarda złotych, wzrastając o 20% w stosunku do poprzedniego roku. Jednocześnie odsetek kredytów nieregularnych spadł z 7,7% na koniec roku 2006 do 6% na koniec 2007 roku.
Zysk brutto za rok 2007 wyniósł 467 milionów złotych, o 20% więcej niż w roku 2006. Jednocześnie bank osiągnął zysk netto w wysokości 422 miliony złotych, o 34% więcej niż w roku 2007. Fundusze własne banku na koniec 2007 r. wynosiły 1,7 miliarda złotych. Zwrot na kapitale ROE wyniósł 27%, a wskaźnik kosztów do dochodów CIR wyniósł na koniec 2007 r. 54%.
W 2007 r. GE Money Bank rozbudował sieć oddziałów na terenie Polski do 112 placówek, z 59 placówek posiadanych na koniec 2006 roku. Bank otworzył też w 2007 roku 6 placówek partnerskich, działających na zasadzie franczyzy. Zatrudnienie w banku wyniosło na koniec 2007 r. 3 983 etaty (4 307 pracowników ogółem), w porównaniu do 3 517 etatów na koniec 2006 r. (3 838 pracowników ogółem).
W 2007 r. GE Money Bank wprowadził do swoich kampanii reklamowych postać Pomysłowego Dobromira, z popularnych kreskówek, oglądanych przez kolejne już pokolenia. Dobromir, który uosabia innowacyjność i postawę na „tak”, występuje obecnie we wszystkich kampaniach reklamowych GE Money Banku – w 2007 r. można go było m.in. zobaczyć w kolejnych edycjach kampanii kredytów hipotecznych i gotówkowych w telewizji. Obecnie trwa nowa kampania reklamowa kredytów gotówkowych, również z postacią Pomysłowego Dobromira.
GE Money Bank jest częścią GE Money, oddziału korporacji GE specjalizującego się w usługach finansowych dla ludności. 3 sierpnia 2007 r. GE Money podpisało z włoskim UniCredit porozumienie w sprawie zakupu ok. 66% akcji Banku BPH. Obecnie GE Money oczekuje na zgodę Komisji Nadzoru Finansowego dla tej transakcji. Po sfinalizowaniu transakcji GE Money stanie się właścicielem dwóch banków w Polsce: GE Money Banku oraz Banku BPH, dysponujących łącznie siecią siecią ok. 330 placówek na terenie całego kraju. Intencją GE Money będzie połączenie GE Money Banku i Banku BPH w pierwszej połowie 2009 roku.
Celem Grupy GE Money jest zdobycie w ciągu pięciu lat pozycji Numer 5 wśród banków uniwersalnych działających w Polsce, pod względem udziału w rynku. Aby to osiągnąć, GE Money zamierza zainwestować w rozwój działalności w Polsce ok. 50 milionów dolarów w 2008 roku i podobne kwoty w kolejnych latach. Polska jest dla GE Money rynkiem o strategicznym znaczeniu ze względu dynamikę wzrostu i korzystne perspektywy rozwoju gospodarczego. Po połączeniu, Bank BPH i GE Money Bank będą największym bankiem grupy GE Money w Europie Środkowo-Wschodniej. Inwestycja GE Money w dalszą ekspansję na polskim rynku jest elementem strategii rozwoju działalności grupy na rynku bankowości uniwersalnej w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.