Lato podróżnika z widocznym efektem 500 +. Raport Travelplanet.pl, SW Research i Expandera. Wrzesień 2016

Na tegoroczne wakacje z biurami podróży wyjechało o ok. 14 proc. więcej dzieci i młodzieży do lat 18 niż było to ubiegłego lata. Dla porównania, ogólna liczba osób wyjeżdżających wzrosła w znacznie mniejszym stopniu (o 7,7%).

PROGRAM 500+ – dzieci na wakacjach

  • 14 proc. – o tyle więcej dzieci i młodzieży wyjechało na wakacje z biurami podróży[1]
  • 7,7 proc. – o tyle więcej turystów wyjechało z biurami podróży na wakacje[2]
  • 3,6 mln – tyle dzieci objął rządowy program 500+
  • 22 proc. – tylu beneficjentów 500+ deklarowało sfinansowanie dla dzieci wakacji z rządowego programu (według badania SW Research)
  • 40 proc. – taki odsetek rodzin deklaruje, że zdarza się nie wysyłać dzieci na wakacje z powodów finansowych (według badania SW Research)

WAKACJE 2016 – preferowane kierunki i sposób wypoczynku

  • 7,7 proc. – o tyle wzrósł odsetek klientów biur podróży w porównaniu do wakacji 2015
  • 41,4 proc. – taki odsetek turystów, którzy wyjechali z biurami podróży wypoczywał w Grecji
  • Turcja – największy spadek popularności wśród wakacyjnych kierunków. Ubiegłoroczny wicelider zajął w tegorocznym rankingu 4. miejsce
  • Albania – największy skok popularności wakacyjnego kierunku – z 13. na 8. miejsce
  • 2440 zł – tyle przeciętnie płacił polski turysta za letnie wakacje. To o 13 zł więcej niż rok wcześniej.
  • 74 proc. – taki odsetek turystów wykupił wyżywienie All Inclusive. To o 4 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
  • 38,5 proc. – taki odsetek klientów biur podróży rezerwował wakacje na 10 i mniej dni przed wylotem
  • 161 – 580 zł – o tyle drożej wychodziło samodzielne zorganizowanie sobie wakacji w Chorwacji, Grecji lub we Włoszech w porównaniu z ofertą biura podróży
  • 232 zł – o tyle więcej kosztowała rezerwacja wartości 5000 zł sfinansowana kartą kredytową w porównaniu do wyjazdu na raty 10 x 0 proc.

BAŁTYK CZY ZAGRANICA

  • 19 proc. – tylu respondentów badania SW Research powstrzymało się przed wyjazdem za granicę z powodu obaw o bezpieczeństwo związane z zamachami terrorystycznymi
  • 67 proc. – tylu klientów biur podróży, którzy zdecydowali się na wakacje w Polsce, wybrało Bałtyk
  • 70 proc. – tylu klientów biur podróży wypoczywało w Polsce w obiektach 0-3*
  • 40 proc. – tylu klientów biur podróży wypoczywało za granicą w obiektach 0-3*
  • 4 proc. – tylu klientów biur podróży wykupiło wczasy All Inclusive w Polsce
  • 74 proc. – tylu klientów biur podróży wykupiło wczasy All Inclusive za granicą
  • 115 zł – o tyle tańszy był dzień wakacji ze śniadaniami i obiadokolacjami od dnia wakacji All Inclusive w Polsce
  • 30 zł – o tyle tańszy był dzień wakacji ze śniadaniami i obiadokolacjami od dnia wakacji All Inclusive za granicą
  • 90 – 120 zł – o tyle mniej płacili klienci biur podróży za dzień wypoczynku w hotelu 3 – 4* w Polsce (z dojazdem własnym) od wakacji w hotelu 3-4* za granicą (z przelotem w cenie)

PEŁNY TEKST RAPORTU ZNAJDĄ PAŃSTWO POD LINKIEM

Opcje dostępności

Wysoki kontrast
Czytaj stronę
Kliknij aby czytać
Podświetlenie linków
TT
Duży Tekst
Odstępy między tekstami
Zatrzymaj animacje
Ukryj obrazy
Df
Przyjazny dla dysleksji
Kursor
Struktura strony