Lato podróżnika z widocznym efektem 500 +. Raport Travelplanet.pl, SW Research i Expandera. Wrzesień 2016

Na tegoroczne wakacje z biurami podróży wyjechało o ok. 14 proc. więcej dzieci i młodzieży do lat 18 niż było to ubiegłego lata. Dla porównania, ogólna liczba osób wyjeżdżających wzrosła w znacznie mniejszym stopniu (o 7,7%).

PROGRAM 500+ – dzieci na wakacjach

  • 14 proc. – o tyle więcej dzieci i młodzieży wyjechało na wakacje z biurami podróży[1]
  • 7,7 proc. – o tyle więcej turystów wyjechało z biurami podróży na wakacje[2]
  • 3,6 mln – tyle dzieci objął rządowy program 500+
  • 22 proc. – tylu beneficjentów 500+ deklarowało sfinansowanie dla dzieci wakacji z rządowego programu (według badania SW Research)
  • 40 proc. – taki odsetek rodzin deklaruje, że zdarza się nie wysyłać dzieci na wakacje z powodów finansowych (według badania SW Research)

WAKACJE 2016 – preferowane kierunki i sposób wypoczynku

  • 7,7 proc. – o tyle wzrósł odsetek klientów biur podróży w porównaniu do wakacji 2015
  • 41,4 proc. – taki odsetek turystów, którzy wyjechali z biurami podróży wypoczywał w Grecji
  • Turcja – największy spadek popularności wśród wakacyjnych kierunków. Ubiegłoroczny wicelider zajął w tegorocznym rankingu 4. miejsce
  • Albania – największy skok popularności wakacyjnego kierunku – z 13. na 8. miejsce
  • 2440 zł – tyle przeciętnie płacił polski turysta za letnie wakacje. To o 13 zł więcej niż rok wcześniej.
  • 74 proc. – taki odsetek turystów wykupił wyżywienie All Inclusive. To o 4 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
  • 38,5 proc. – taki odsetek klientów biur podróży rezerwował wakacje na 10 i mniej dni przed wylotem
  • 161 – 580 zł – o tyle drożej wychodziło samodzielne zorganizowanie sobie wakacji w Chorwacji, Grecji lub we Włoszech w porównaniu z ofertą biura podróży
  • 232 zł – o tyle więcej kosztowała rezerwacja wartości 5000 zł sfinansowana kartą kredytową w porównaniu do wyjazdu na raty 10 x 0 proc.

BAŁTYK CZY ZAGRANICA

  • 19 proc. – tylu respondentów badania SW Research powstrzymało się przed wyjazdem za granicę z powodu obaw o bezpieczeństwo związane z zamachami terrorystycznymi
  • 67 proc. – tylu klientów biur podróży, którzy zdecydowali się na wakacje w Polsce, wybrało Bałtyk
  • 70 proc. – tylu klientów biur podróży wypoczywało w Polsce w obiektach 0-3*
  • 40 proc. – tylu klientów biur podróży wypoczywało za granicą w obiektach 0-3*
  • 4 proc. – tylu klientów biur podróży wykupiło wczasy All Inclusive w Polsce
  • 74 proc. – tylu klientów biur podróży wykupiło wczasy All Inclusive za granicą
  • 115 zł – o tyle tańszy był dzień wakacji ze śniadaniami i obiadokolacjami od dnia wakacji All Inclusive w Polsce
  • 30 zł – o tyle tańszy był dzień wakacji ze śniadaniami i obiadokolacjami od dnia wakacji All Inclusive za granicą
  • 90 – 120 zł – o tyle mniej płacili klienci biur podróży za dzień wypoczynku w hotelu 3 – 4* w Polsce (z dojazdem własnym) od wakacji w hotelu 3-4* za granicą (z przelotem w cenie)

PEŁNY TEKST RAPORTU ZNAJDĄ PAŃSTWO POD LINKIEM