MasterCard zachęca wydawców kart do indywidualizacji wyglądu karty płatniczej

MasterCard Europe zachęca europejskie banki, uczestniczące w systemie MasterCard, do reakcji na rosnący popyt na zindywidualizowane karty płatnicze wśród konsumentów.

?Laurence Erhat, odpowiedzialna za rozwój nowych produktów w MasterCard Europe, powiedziała podczas odbywających się po raz 20., dorocznych targów CARTES w Paryżu: – Wkraczamy w erę masowej indywidualizacji produktów konsumpcyjnych. Emitenci kart nie mogą ignorować coraz silniejszego trendu wśród konsumentów, który skłania ich do wyboru kart wyraźniej odzwierciedlających ich osobowość lub styl życia. Dziś każdy z nas chce mieć najmodniejszy i najbardziej elegancki telefon komórkowy – wkrótce będziemy domagać się kart płatniczych pachnących naszymi ulubionymi perfumami albo ozdobionych zdjęciem naszych najbliższych – to oczywiste.

Na targach CARTES odbywających się w dniach 15-17 listopada MasterCard Europe prezentuje kilka nowatorskich wzorów kart, w tym karty zapachowe, karty o specjalnej fakturze, karty przezroczyste, metalizowane, holograficzne, a nawet fosforyzujące w ciemnościach. MasterCard Europe przedstawia także szeroki asortyment opcji umożliwiających posiadaczowi karty dokonanie personalizacji karty MasterCard® lub Maestro® poprzez ozdobienie jej własnym zdjęciem lub samodzielnie wykonaną grafiką. Osoby prywatne mogą umieszczać na kartach fotografie rodziny, przyjaciół czy ulubionych miejsc, podczas gdy firmy – zarówno małe, jak i duże – mogą nanieść swoje logo lub grafiki promujące jakiś aspekt ich działalności.

System indywidualizowania oprawy graficznej kart MasterCard Card Customization Services™ (MCCS), dzięki któremu wydawcy mogą zaoferować klientom indywidualnym i małym przedsiębiorstwom możliwość tworzenia własnych unikatowych wzorów kart kredytowych, debetowych i przedpłaconych, został już uruchomiony 14 listopada br. przez MasterCard International. Badania przeprowadzone wcześniej przez MasterCard wykazały znaczny poziom zainteresowania nową usługą wśród konsumentów i małych firm. Na przykład 70% konsumentów i 85% właścicieli małych firm wyraziło zainteresowanie otrzymaniem spersonalizowanej karty.

Posiadacze kart banku-wydawcy kart systemu MasterCard mogą indywidualizować swoje karty za pośrednictwem strony internetowej wydawcy, po tym jak ten wdroży u siebie taką usługę. MasterCard przygotował także oprogramowanie Image Administrator dostępne przez MasterCard Online i służące przesyłaniu grafiki do weryfikacji i akceptacji. Grafika jest akceptowana lub odrzucana na podstawie wytycznych ustalonych przez MasterCard i wydawcę.

– Dla małych przedsiębiorstw zindywidualizowane karty są czymś więcej niż tylko środkiem płatniczym. Kiedy właściciel małej firmy płaci za coś, podając zindywidualizowaną kartę z logo firmy i wizerunkiem jej produktów, to wręcza w pewnym sensie swoją wizytówkę i pokazuje, że jest dumny z marki swojej firmy – powiedział Bruno Perreault, Dyrektor Grupy Globalnego Działu Małych i Średnich Przedsiębiorstw w MasterCard International. – Poprzez tą innowację MasterCard daje małym firmom atrybuty, które pozwolą im się wyróżnić i skuteczniej konkurować na rynku.

Kolejną propozycją zaprezentowaną na targach CARTES będzie możliwość natychmiastowego wystawienia karty. Oferta ta przeznaczona jest dla banków, które będą mogły wydawać karty tymczasowe w ciągu 10 minut od zgłoszenia zagubienia lub kradzieży karty oryginalnej oraz dla placówek handlowo-usługowych, w których karty typu co-branded będą mogły być wydane zaraz po złożeniu stosownego wniosku przez klienta. Po udanym pilotażu programu natychmiastowego wydawnictwa kart MasterCard w sklepach C&A w Brazylii sprzedaż kart kredytowych wzrosła o 119%. Obecnie MasterCard zamierza dotrzeć ze swoim programem także do Europy.

Opcje dostępności

Wysoki kontrast
Czytaj stronę
Kliknij aby czytać
Podświetlenie linków
TT
Duży Tekst
Odstępy między tekstami
Zatrzymaj animacje
Ukryj obrazy
Df
Przyjazny dla dysleksji
Kursor
Struktura strony