BZ WBK nawiązuje współpracę z Allegro.pl

Chociaż przez większość analityków typowany na kandydata do przejęcia, to BZ WBK tymi prognozami się nie przejmuje i robi swoje. A już we wrześniu czeka nas (nie mówiąc o innych bankach) kilka niespodzianek.

 

Pierwszą z nich jest nowa karta płatnicza AlleKarta. Bazująca na karcie pre-paidowej oferta Allegro i BZ WBK, która może zrewolucjonizować rynek aukcji na miarę PayPal’a w USA. Po pierwsze do karty dołączane jest bezpłatne konto z przelewami zewnętrznymi za 50 gorszy – czyli praktycznie to samo co w mBanku (pomijając powiedzmy eMax PLUS). Tyle, że AlleKartą można płacić również w Internecie – a tutaj w prostej drodze konkurencja dla Inteligo (czyli za chwilę PKO BP będzie musiało pomyśleć czy nie zmienić polityki cenowej). Brak potrzeby stałych wpływów, możliwość zdobywania punktów w popularnym programie PayBACK, a co najważniejsze, zabezpieczenie do 1000 zł przy zakupach na Allegro dla użytkowników karty lub płatności Allegro – może oznaczać, że spora część z ponad miliona internatów posiadających konto na tym systemie aukcyjnym, może skorzystać z tej oferty. Zwłaszcza, że karta jest spersonalizowana – oprócz imienia i nazwiska pojawi się na niej login z Allegro.

 

Brak opłat (jeśli obrót będzie mniejszy niż 500 zł w ciągu 3 miesięcy, cena wynosi 10 zł), dostęp do bankowości elektronicznej, przelewy w średniej cenie rynkowej, możliwość płacenia w internecie, bezpłatna wypłata z bankomatów BZ WBK, program lojalnościowy z PayBack, prawdopodobnie w przyszłości jakieś promocje z Allegro – to oferta, która może wzbudzić duże zainteresowanie. BZ WBK nie mogło lepiej trafić. Możliwość wykorzystania takiej bazy klientów (bardzo aktywni internauci), a zwłaszcza darmowa reklama za pośrednictwem serwisu aukcyjnego, który współpracuje z największymi portalami – czego potrzeba więcej? Jeśli już wiadomo, że zyska BZ WBK – bo to też nie ostatnie jego słowo. Kto zatem straci? Przede wszystkim mBank i Inteligo. W dalszej kolejności, naszym zdaniem, ING BSK, który chciał się pozycjonować w tym segmencie. Widać zatem różnice w podejściu – jedni wydają dużo na reklamę, inni wolą działać organicznie.

 

A swoją drogą – oferta AlleKarta jak dwa razy dwa zapowiada duże zmiany w dotychczasowej ofercie BZ WBK. Naszym zdaniem zostanie ona znacznie uproszczona – podobnie jak miało to miejsce jakiś czas temu w ING BSK. Czekamy zatem na wyniki.

 

Artykuł ukazał się w rubryce „Hyde Park” w serwisie PRnews.pl i jest wyrazem osobistych poglądów autora.