Kampania reklamowa promująca sieć GEpard uhonorowana nagrodą EFFIE
W rozstrzygniętym w tym tygodniu konkursie EFFIE Awards 2005 kampania promująca sieć dealerów samochodów używanych GEpard otrzymała brązową statuetkę w kategorii usług finansowych (złotej i srebrnej statuetki nie przyznano). W konkursie EFFIE, jednym z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych, startują najbardziej skuteczne kampanie reklamowe z poprzedniego roku w poszczególnych kategoriach branżowych.
Kampania reklamowa „Zdrowe samochody” promująca sieć GEpard miała dwa podstawowe cele: zbudowanie świadomości marki GEpard wśród potencjalnych nabywców samochodów używanych oraz poprawę wizerunku komisów samochodowych.
Nagrodzona kampania odbyła się w 2004 roku i trwała przez trzy miesiące: sierpień, wrzesień i październik. Kampania obejmowała telewizję, prasę, outdoor, internet oraz dystrybucję ulotek reklamowych. Wiodącym motywem kampanii były klisze rentgenowskie, kojarzące się z przejrzystością, badaniami lekarskimi i sprawdzaniem stanu zdrowia. Wyemitowano między innymi 700 spotów telewizyjnych i 130 ogłoszeń reklamowych w prasie. W efekcie kampanii wspomagana znajomość marki GEpard w grupie docelowej osiągnęła 24%. Oznacza to, że jedna czwarta potencjalnych nabywców używanych samochodów na pytanie, czy zna markę GEpard, odpowiadała twierdząco. Jednocześnie 71% klientów odwiedzających komisy GEpard pytało o program „Auto z gwarancją”. Liczba wizyt na internetowej witrynie www.GEpardauto.pl, gdzie można obejrzeć oferty samochodów, wyniosła podczas kampanii 70 tys., trzykrotnie przekraczając planowaną liczbę wejść.