Wyniki Cetelem Banku za 2005 rok

Podczas drugiego półrocza 2005 roku, Cetelem Bank SA udzielił kredytów o wartości 395 mln zł., co w porównaniu do 284 mln. zł z drugiego półrocza 2004 jest wzrostem o 39 %. Kredyty te zostały udzielone bezpośrednio lub w wyniku porozumienia podpisanego z sieciami handlowymi. Ten wzrost jest wyższy od celu (+30%) ustalonego na drugą część roku 2005.

W całym 2005r. wolumen udzielonych kredytów osiągnął poziom 655 milionów zł, co jest wzrostem o 25% w stosunku do roku poprzedniego.

Ilość udzielonych kredytów w roku 2005, w tym finansowanie poprzez karty kredytowe osiągnęła taki sam poziom jak w 2004r., czyli 1 482 000, co oznacza, że bank udzielił kredytów o wyższej wartości jednostkowej.

31 grudnia 2005, ilość klientów aktywnych wyniosła ponad 820 000, co jest wzrostem o 10 % w stosunku do roku poprzedniego.

Portfel obsługiwanych kart kredytowych osiągnął liczbę 640 000, z czego 70 000 kart stanowią karty z logo MasterCard.

– Rok 2005r. był okresem dużego rozwoju dla Cetelem Bank SA, w związku z wprowadzeniem karty kredytowej Aura MasterCard Electronic, pierwszej karty kredytowej w Polsce łączącej sieć prywatną z międzynarodowym systemem płatniczym oraz karty Carrefour MasterCard, pierwszej w Polsce karty kredytowej co-brandowanej dla sieci hipermarketów. Takie nowoczesne rozwiązania pozwalają nam zachować pozycję niekwestionowanego lidera na rynku kart kredytowych wydawanych w punkcie sprzedaży – powiedział Gilles Marion, Wiceprezes Zarządu Cetelem Bank S.A.

Bank przewiduje w 2006 r. wzrost akcji kredytowej na poziomie przynajmniej + 30 %. Poza tym Cetelem Bank planuje w 2006r. wprowadzenie wielu innowacji i nowych produktów w celu ulepszenia oferty i jakości obsługi i wyjściu naprzeciw oczekiwaniom aktualnych i przyszłych klientów.