CU chce zaistnieć w ubezpieczeniach komunikacyjnych

Commercial Union Polska, część brytyjskiej grupy Aviva, zamierza rozszerzyć swoją działalność na ubezpieczenia komunikacyjne – podał w środę brytyjski „Telegraph”.

CU jest w pierwszej trójce największych polskich ubezpieczycieli na życie, prowadzi też ubezpieczenia majątkowe, jednak dotychczas nie oferował ubezpieczeń komunikacyjnych.

Cytowany prrzez „Telegraph” Tidjane Thiam, odpowiedzialny w grupie Aviva za prowadzenie biznesu w Europie, uważa, że wartość polskiego rynku ubezpieczeń komunikacyjnych podwoi się w ciągu 10 lat. Aviva opiera te szacunki na silnym wzroście gospodarczym, rosnących dochodach ludności i rosnącym zapotrzebowaniu na własny samochód.

Jak podaje „Telegraph”, CU ma w Polsce sprzedawać ubezpieczenia komunikacyjne przez internet i telefon, czyli w systemie direct.

Aviva zwraca uwagę, że w Polsce wyższy jest odsetek osób posiadających „swój własny” samochód niż w Wielkiej Brytanii (43 proc. do 32 proc.) , ale tylko 26 proc. polskich kierowców ma kompleksowe ubezpieczenie samochodu (OC i AC).

W ocenie brytyjskiej firmy ze względu na rosnącą sprzedaż nowych samochodów zapotrzebowanie na kompleksowe ubezpieczenie będzie rosło. CU obecnie ma w Polsce 3,5 mln klientów.

PB.pl