Expander Advisors planuje dalszy rozwój
Polacy ze wsparcia doradcy finansowego korzystają nie tylko podczas nabywania mieszkania, choć kredyty hipoteczne to nadal produkt flagowy firm z tej branży. W ostatnich 4 latach około połowy wszystkich kredytów hipotecznych udzielono za pośrednictwem doradców. – Klienci decydują się na tego rodzaju usługi, bo mnogość ofert dostępnych na rynku utrudnia podejmowanie trafnych decyzji. Korzystanie z pomocy doradcy pozwala im sprawniej załatwić formalności. Dzięki wsparciu specjalisty szybciej otrzymują właściwy produkt, dostosowany do swoich potrzeb – mówi Andrzej Oślizło, prezes Expandera.
Rosnący udział inwestycji
Od początku 2013 roku Expander sukcesywnie zwiększa zatrudnienie, rozbudowując sieć swoich oddziałów. Choć w jego portfelu produktowym nadal dominują kredyty hipoteczne, od 2012 roku ich udział w przychodach spółki spada oddając pola nowym liniom biznesowym. – Konsekwentnie inne kategorie produktowe, takie jak ubezpieczenia, kredyty gotówkowe czy kredyty dla firm zwiększają swój udział w przychodach i mają docelowo w niedalekiej przyszłości stanowić łącznie 20% w sieciach brandowych – mówi Andrzej Oślizło, prezes Expandera. – Ważnym elementem tej strategii są wysokiej jakości autorskie produkty strukturyzowane, które przygotowujemy z czołowymi instytucjami w kraju. Opracowując je dbamy, by umożliwiały klientom wysokie zyski przy zachowaniu odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Mamy etyczne podejście do sprzedaży, nie dajemy także przyzwolenia na tzw. miss-sell. Dzięki temu nie mamy problemu z reklamacjami pochodzącymi np. z produktów regularnego inwestowania.
Wprowadzana już od 2012 roku dywersyfikacja portfela produktowego to także odpowiedź firmy na zmieniające się otoczenie. – Opieranie sprzedaży wyłącznie na jednej grupie produktów uwrażliwia firmy doradcze na wahania rynkowe – mówi Andrzej Oślizło, Expander. – Zmniejszenie udziału kredytów hipotecznych w strukturze przychodów sieci brandowej do 40% pozwoli lepiej dopasować naszą ofertę do potrzeb rynku, a przez to umożliwi nam osiągnięcie celów biznesowych na ten i koleje lata.
Efektywna sieć franczyzowa
Sieć Expandera swoim zasięgiem pokrywa 85% powierzchni kraju, a z usług jego doradców rocznie korzysta kilkaset tysięcy osób. – W opracowanym w 2012 roku modelu biznesowym skupiliśmy się na zmniejszeniu udziału drogich oddziałów własnych, na korzyść placówek franczyzowych. Dzięki optymalizacji polityki kosztowej, na rynku funkcjonują obecnie 24 punkty własne i 57 franczyzowe, a liczba ta stale rośnie – mówi Anna Kochańska, wiceprezes Expandera.
W nadchodzącym roku firma planuje uruchomienie kolejnych 20 oddziałów. – Zapraszamy do współpracy osoby znające swój rynek lokalny, które widzą w nim przestrzeń na rozwój placówki. Takim przedsiębiorcom zapewniamy wsparcie franczyzowe, z szeroką i atrakcyjną ofertą produktową oraz znaną marką – mówi Anna Kochańska, Expander. – Dla nas we współpracy najważniejsze jest aktywne podejście do biznesu. Franczyzobiorcy, którzy wyznają podobne wartości, prowadzą z nami efektywne i rentowne firmy.