Gigant wesprze rozwój Link4
Dotychczasowy właściciel Link4, izraelska firma DIFI, pozyskała nowego potężnego partnera.
Royal & Sun Alliance, brytyjski potentat ubezpieczeniowy, wyłoży 44 mln funtów (prawie 250 mln zł) za 50 proc. udziałów w spółce joint venture, która ma kontrolować Link4. To pierwszy w Polsce ubezpieczyciel direct, czyli prowadzący sprzedaż tylko przez telefon i internet. Reszta akcji pozostanie w rękach DIFI, izraelskiej firmy, która wprowadziła ten model sprzedaży.
– Chętnych na Link4 było wielu, a udziałowiec nie chciał pozbywać się kontroli nad firmą, stąd formuła joint-venture – komentuje Zofia Dzik, prezes Link4 w Polsce.
Cena uwzględnia jednak nie tylko wartość polskiej spółki, ale też rozpoczętych już projektów rozwoju działalności na rynku rosyjskim i czeskim.
– Zakładamy powielenie tego modelu na innych rynkach regionu – mówi Zofia Dzik.
Dlatego R&SA zapowiada, że zainwestuje kolejne 44 mln funtów w rozwój działalności. A pieniądze są potrzebne, bo DIFI zainwestował do tej pory w Link4 około 40 mln euro (150 mln zł). Firma poniosła gigantyczne wydatki na reklamę. Według danych Expert Monitor, od początku działalności, czyli stycznia 2003 roku firma wydała na reklamę ponad 100 mln zł. Na koniec roku będzie miała około 175 mln zł składek.
Royal & Sun Alliance to drugi ubezpieczyciel na brytyjskim rynku ogółem, w ubezpieczeniach direct (pod marką More Than) znajduje się w pierwszej piątce.
Marcin Jaworski, Gazeta Prawna