Na warszawskiej giełdzie debiut spółki Netmedia
Na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych zadebiutowała w piątek spółka Netmedia. Cena z pierwszego notowania wyniosła 8,50 zł, czyli 70 proc. więcej od kursu odniesienia. Akcje sprzedawano inwestorom po 5 zł za sztukę.
Netmedia to 272 spółka giełdowa i 25 debiut w 2006 r.
Spółka oferowała inwestorom w październiku łącznie 1 mln akcji – 200 tys. w transzy małych inwestorów oraz 800 tys. akcji w transzy dużych inwestorów. W transzy małych inwestorów redukcja zapisów wyniosła 98,47 proc. W transzy dla inwestorów instytucjonalnych nie było redukcji zapisów.
W transzy małych inwestorów akcje kupiło 470 osób, a w transzy dużych inwestorów akcje przydzielono 45 inwestorom.
Ze środków pozyskanych z emisji 3,4 mln zł Netmedia chce przeznaczyć na przejęcia, 0,6 mln zł na inwestycje w infrastrukturę, a 0,3 mln zł zasili kapitał obrotowy.
Netmedia działa w kilku sektorach rynku e-commerce. Głównymi filarami działalności firmy są: obsługa rynku nieruchomości w zakresie informatyki i prezentacji internetowej oraz rezerwacje hotelowe przez internet. Z oprogramowania MLS autorstwa spółki korzystają pośrednicy handlu nieruchomościami w całej Polsce.
PAP